حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

کمبود ۱۰۶ قلم دارو در کشور| ذخایر دارویی بالای ۶ ماه به ۶۰ درصد رسید

  • کد خبر: ۱۴۲۲۱۵
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کمبود ۱۰۶ قلم دارو در کشور| ذخایر دارویی بالای ۶ ماه به ۶۰ درصد رسید
مشاور سازمان غذا و دارو با بیان این‌که کمبود بحرانی داروها از ۲۲۰ قلم به ۱۰۶ قلم در ماه جاری رسید، گفت: ذخایر دارویی بالای ۶ ماه در کشور ما به بالای ۶۰ درصد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، سجاد اسماعیلی با بیان این‌که سازمان غذا و دارو تعریف مشخصی ازکمبود‌های دارویی دارد؛ اظهار کرد: در صورتی که یک دارو بر اساس نام ژنریک آن دچار کمبود باشد آن را کمبود می‌دانیم. دارو‌های وارداتی که مشابه تولید داخلی دارند جزو کمبود‌ها به حساب نمی‌آیند.

وی ادامه داد: کمبود‌های زیر یک ماه که به عنوان کمبود‌های بحرانی تلقی می‌شود؛ در حال حاضر از ۲۲۰ قلم در ماه گذشته به ۱۰۶ قلم دارو در ماه جاری رسیده است.

اسماعیلی با بیان این‌که سازمان غذا و دارو در حال تلاش برای افزایش موجودی دارو‌های دچار کمبود است؛ اضافه کرد: ذخایر دارویی بالای ۶ ماه در کشور ما به بالای ۶۰ درصد رسیده به این معنا که ذخیره بیش از ۶۰ درصد دارو‌های موجود در کشور، به اندازه نیاز ۶ ماه و بیشتر، رسیده است و در تلاش هستیم که تأمین دارو‌های حیاتی بهبود یابد.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو درباره نحوه پایش کمبود‌های دارویی در کشور اظهار کرد: در زمینه پایش کمبود‌های دارویی و مدیریت رخداد‌های زنجیره تأمین دارو، سازمان غذا و دارو از چند بخش استعلام می‌گیرد؛ یکی از این بخش‌ها، سامانه تی‌تک است که اگر شرکتی دارو را کمتر از میزان موردنیاز تأمین کند؛ اخطار کمبود آن به سازمان غذا و دارو داده می‌شود. همچنین معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها نیز آمار کمبود‌های سطح عرضه در هر استان را جمع‌آوری و گزارش آن را به صورت هفتگی به سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنند.

وی افزود: داروخانه‌ها و انجمن داروسازان و توزیع‌کنندگان دارو نیز گزارش میزان کمبود‌های دارویی را به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->